باربری در جردن

باربری کارآزموده و متعهد با هزینه مصوب در منطقه جردن

باربری در جردن

باربری کارآزموده و متعهد با هزینه مصوب در منطقه جردن

اقدامات بعد از اسباب کشی

پس از جابجایی


بعد از مرحله پراسترس و خسته کننده جابه جایی و رسیدن به خانه جدید وارد مرحله جدیدی می شوید.


بعد از اسباب کشی با ازدحام انبوه وسایلی روبه رو هستیم که جمله ” نمیدونم کجا بزارمش!” را هنگام چیدنشان زیاد میشنویم و به نظر می رسد باز کردن وسایل بعد از اسباب کشی تمامی ندارد.


 اگر دوست دارید هرچه سریع تر و راحت تر هر چیزی را در جای مناسب قرار دهید پیشنهادات زیر را مطالعه بفرمایید.


هر چه زودتر و بدون استرس وسایل را باز کنید، زودتر به آرامش می رسید. عصبی شدن تنها باعث سردرگمی بیشتر و کندتر شدن کارها می شود.


برای باز کردن برنامه ریزی داشته باشید. بهترین حالت باز کردن وسایل در مدت یک هفته خواهد بود.

  

اگر شاغل هستید به زمان بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر نیاز دارید. در مورد شما تعیین اولویت باز شدن کارتنها اهمیت بیشتری دارد.


اگر بتوانید برای نگهداری کودکانتان از کسی کمک بگیرید به شما کمک زیادی خواهد کرد. می توانید این کار نفس گیر را بین اعضاء خانواده تبدیل به کاری سرگرم کننده کنید. با یک برنامه ریزی مطمئن باشید هریک از اعضاء خانواده در این راه به شما کمک خواهند کرد. از آن ها بخواهید هر کدام در هر روز دو یا سه جعبه را باز کنند. از فرزندان بزرگ تر خود حتما در این راه کمک بگیرید و از آنها بخواهید حداقل مسئولیت اتاق خودشان را به عهده بگیرند.


اگر نگران مسائل حاشیه ای نیستید می توانید از فامیلهای نزدیک یا دوستانتان برای این مرحله کمک بگیرید. فقط در نظر داشته باشید که اگر خیلی شلوغش کنید شاید کار سریعتر انجام بشه ولی تا چند ماه باید دنبال وسایلتون تو خونه خودتون بگردید. شاید بهتر باشه تو این شرایط از هر کس بخواهید بنویسد که چه چیز را در کجا قرار می دهد، البته بهتر است شما این مسئله را تعیین کنید تا بعد از رفتن آنها مجبور نباشید دوباره کاری کنید و وسایل را دوباره جابجا کنید.


قبل از هر چیز شما باید استقرار اولیه پیدا کنید و از پس رفع مایحتاج اولیه خود و افراد خانواده برآیید. این کار باعث می شود بسیاری از استرسهای اول کار از بین برود و کار با آرامش بیشتر ادامه پیدا کند. کارتنهای ظروف روز اول و لوازم شخصی به شما برای رسیدن به این مهم کمک می کنند.


کارتن مخصوص لوازم بهداشتی را دم دست بیاورید تا محل قرار دادن وسایل اگر کثیف است برای تمیز کردن آن معطل نشوید.


کارتن مخصوص ابزار آلات و ملحقات جدا شده از وسایل بزرگ را دم دست بیاورید. این کارتن به سرعت بخشیدن به سر و سامان گرفتن کارها کمک زیادی می کند.


فراموش نکنید وسایل مورد نیاز و ضروری را ابتدا باز کنید.


فهرستی که هنگام بسته بندی از محتویات کارتنها تهیه کرده اید امروز به کار شما می آید. بوسیله این فهرست شما اولویت باز شدن کارتنها را تعیین می کنید و در صورت لزوم پیدا کردن وسایلی که به آنها نیاز دارید راحت تر است.


وسایل ضروری شامل ملحفه ها، وسایل حمام و آشپزخانه و بعضی از لباس ها خواهند بود. باز شدن وسایل لازم، زندگی را در طول مدتی که در خانه جدید کاملا مستقر شوید، کمی راحت تر می کند.


هیچ‌وقت بدون مشخص کردن جای وسایل، بسته بندی آن‌ها را باز نکنید. این کار باعث می‌شود ماه‌ها در داخل جعبه‌های باز شده به دنبال وسایل  متفرقه و مختلف بگردید.


چیزهایی که به دیوار باید وصل شوند مانند تابلو، آینه، ساعت و … زودتر وصل کنید تا جلوی دست و پا را نگیرند.


ابتدا تصمیم بگیرید که مبلمان و وسایل بزرگ مانند پیانو ، میز تلویزیون و بوفه و … بهتر است در کجا قرار بگیرند. اگر قبلا طرح خاصی از چیدمان در ذهن داشته باشید، قرار دادن مبلمان در جای خود راحت ترین کار خواهد بود. این کار باعث می شود اتاق یک شکل کلی بگیرد و قرار دادن کالاهای بزرگ در جای خود فضای شما برای کار مناسب تر می شود و کارها سریعتر انجام می شود.


وصل کردن چیزهایی مثل لوستر و پرده را هنگامی انجام دهید که کمی از آشفتگی اولیه کم شده باشد تا در حین نقل و انتقال آنها با مشکل روبرو نشوید. البته نه اینکه بخواهید در آخر آن را انجام دهید چون این کار نیز اشکالاتی مانند احتمال آسیب و کثیف کاری نصب را دارد.


چند نایلون بزرگ برای آشغالها در نظر بگیرید. سعی کنید کارتنها و لفافهای باز شده را در گوشه ای که مزاحمت ایجاد نمی کند قرار دهید، ولی اجازه ندهید که زیاد از حد جمع شود و در چند مرحله آن را تخلیه کنید.


بهترین روش برای چیدن لوازم و ابزار آشپزخانه آن است که از وسایل مهم و ضروری شروع کنید و جعبه وسایلی را که کمتر به کارتان می آید در آخرین مرحله مرتب کنید و آن را در گوشه ای قرار دهید. البته در این بین به یک نکته توجه کنید که در بعضی از آشپزخانه ها فضاهای مرده ای در پشت کابینتها  وجود دارد که دسترسی به آنها مشکل است و برای گذاشتن لوازم غیر ضرور مناسب است و در این صورت باید ابتدا آنها را قرار داد تا بعدا دوباره کاری نشود.


پس از آن که وسایل بزرگ آشپزخانه و ظروف را در جای خود قرار دادید جعبه های خالی را جمع کنید تا ابزارهای کوچک میان کارتن ها گم نشوند.


دقت داشته باشید که همیشه از اجسام، ابزار و ظروف بزرگ تر به سمت وسایل کوچک تر حرکت کنید. به این ترتیب راحت تر به فضای اطراف تان نظم می دهید و آرامش بیشتری پیدا می کنید.


اگر همانطور که عرض شد روز اثاث کشی هر کارتن به اتاق خودش رفته باشد کار شما سبک تر می شود. باز کردن کارتن را اتاق به اتاق شروع کنید و هر کارتن را در اتاق مربوط به خودش باز کنید در غیر این صورت کار را برای خودتان بسیار مشکل کرده اید. برای باز کردن کارتنها محلی در اتاق را انتخاب کنید که مانع تردد نباشد تا کار سریعتر و ایمن تر انجام گیرد.


به محض این که هر کس به وسایل شخصی خود دسترسی پیدا کرد، سراغ وسایل بقیه مکان ها مثلا اتاق پذیرایی، راهرو و … بروید.


اثاث کشی به منزل نو فرصتی است که می توانید برای نو کردن خیلی چیزها از آن استفاده کنید. این نو شدن می تواند در نو کردن اثاثیه دیده شود یا در تغییر در چیدمان و دکوراسیون منزل ولی یکی از مهمترین چیزها نو کردن رفتار است. معمولا اقامت زیاد در یک منزل باعث می شود لوازم روی هم انباشته شود و در اثر زمان از یاد بروند. از این فرصت استفاده کنید و به وسایل خود نظم مطلوب خود را بدهید.


سعی کنید لیستی تهیه کنید و در آن جای وسایلی که معمولا به آنها نیاز ندارید و در جاهایی که دسترسی به آنها مشکل است قرار می دهید یادداشت کنید تا در هنگام ضرورت نیاز به صرف زمان برای پیدا کردن آن نباشد.


یکی از مسائلی که احتمالا با آن روبرو شده اید این است که جایی مهمان هستید و فرصت نکرده اید کادوی مناسب تهیه کنید و نمی دانید در منزل چیزی مناسب هدیه دارید یا نه پس می توانید لیستی تهیه کنید که در آن کادو هایی که خودتان نیاز ندارید و احتمالا می خواهید آنها را به دیگری کادو دهید را در آن به همراه محل قرار دادن آنها یادداشت کنید.


از اشتباهات رایج در اسباب کشی قراردادن وسایل بطور موقت در جایی دیگر از منزل است به منظور اینکه بعد از اسباب کشی به سراغ آنها رفته و در پروسه ی اسباب کشی از دست آنها خلاص خواهید بود، این باعث میشود که هنگام چیدمان و جابجایی وسایل منزل آنها را فراموش کرده و جایابی مجدد برای آنها مشکل ایجاد می کند..


یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که جهت خلاصی از وسایل ، بعد از جابجایی و حمل اثاثیه به منزل جدید خیلی از وسایل را بدون نظم و برنامه در انبار میگذاریم به امید اینکه روزی از آنها استفاده کنیم یا آنها را مرتب کنیم ؛ این اشتباه بزرگیست که هم انرژی زیادی از خانم خانه میگیرد و هم وقت زیادی تلف میشود بهتر است که قبل از اسباب کشی اینگونه فکر کنیم که امکان انبار کردن هیچ وسیله ای را نداریم و وسایل اضافی را همانگونه که قبلا عرض شد به طریقی از لیست خارج کنیم و برای چیزهای ضروری زودتر جای آنها را مشخص کنیم. قفسه بندی انباری معمولا در استفاده بهینه تر از فضای آن به ما کمک بسیاری می کند.